Web Çalışmalarım

Elektronik Hevesi

Atölye Çalışmaları

Bir GaziAntep – Nemrut Gezisi

Bugün sizlere Hızlı bir Adıyaman (Nemrut) – Gaziantep seyahatimi adım adım anlatmak istiyorum. Seyahatin ana hatları şöyle olacaktı. Gece uçuşu, Nemruta Günü doğumu, GaziAntep Kültür Turu (müzeler vs), GaziAntep Yemekleri, Konaklama, Alışveriş, Dönüş … Evet koşuşturması bol ama bir o kadar da keyifli

Gün doğumu sabah 05:30 gibi başlıyor. Nemrut dağına havaalanlarının uzaklıkları ise

Adıyaman Havaalanına 66 Km
GaziAntep Havaalanına 250km
Malatya Havaalanına 136km

– Adıyaman hava alanına iki günde bir sefer oluyor. Bu nedenle en yakın Havaalanı olmasına rağmen sizi en zorlayacak yer
– Malatya Havaalanına her gün sefer var ama sadece 1 sefer
– GaziAntep Havaalanına ise her gün 6-8 sefer oluyor.

Planlama tamamen ulaşım ve konaklama şartlarına göre şekillendi. Cuma günü en geç kalkan uçak 20:00 de olduğu için Perşembeyi Cuma’ya bağlayan gece 00:05 olan uçağı tercih ettik. Sabaha karşı 02:00 gibi GaziAntep havaalanında Avis’ten araç kiraladık (önceden mutlaka rezervasyonunuzu yaptırmanız gerek) önümüzde sabaha kadar almamız gereken 250km yol vardı.

Seyahatinin Google maps den planlayacak arkadaşlar Malatya üzerinden daha kısa olan yolları görmüş ve tercih edilebileceğini düşünmüş olabilir ama emin olun sabaha karşı kullanılacak yollar değiller (!) ben daha önce bu yolları defalarca denedim. En rahat yollar km hesabı yapmadan Kahta üzerinden gidilen ana yollardır.

250 km’lik GaziAntep – Nemrut Dağı yolculuğunu orta temalarda 3 saatte aldık ve 05:00 gibi Nemrut Dağı Ören yerine ulaştık eskiden daha ileri gidebiliyorduk. Şimdi bir dinlenme alanı yapılmış ve buradan eski park yerine servis ile götürüyorlar.

Nemrut Dağı gün doğumu eskiden olduğu gibi çok çok çok soğuk oluyor. Yanına mutlaka battaniye polar gibi şeyler almak gerek gün doğumundan sonra ise GaziAntep’e dönüş yolculuğu başladı. Tüm gece uyumamış olduğumdan Kahta’da kahvaltı ve 1 saatlik şekerleme ile 13:00 gibi Zeugma Mozaik Müzesi ziyareti ile GaziAntep gezisi başladı.

Herhalde Antep çarşıda yer alıp da kendi kapalı otoparkına sahip tek butik otel  Anadolu Evleri bizim de konaklama için tercihimiz oldu.

Böylelikle sadece yürüme mesafesinde tüm turu tamamlayabildik.

Çulcuoğlu Et Lokantası’nda akşam yemeğimizi,
Koçak Baklava’da tatlımızı,
Tahmis’de menengiç kahvemizi içip,
ertesi sabah
Zekeriya ustada Katmerli kahvaltımızı yapıp
Merkezde ki tüm Çarşıları gezdik. Sonrasında
Löküs Ciğer’de kebaplarımızı yiyip,
Antep Kalesini gezisi ile turumuzu sonlandırdık.